fredag den 15. marts 2013

Metalblomster

Eller - blomster der ligner metal.
Metalblomster popper jo op allevegne i disse tider - så dem måtte jeg jo også ha' fat i nogen af - det vil i min verden sige: Hvordan kan jeg mon lave dem??!
Her er resultatet af mine anstrengelser, og hvordan jeg greb sagen an:

Materialer: "Sølv"-karton, sort akrylmaling, embossingfoldere, 
 diverse blomsterstandsejern og blomsterpunches

Blomsterne standses ud og embosses - til blomsterne lavet med punch,
 kan kartonen embosses først, og punches ud til sidst.

Blomsterne gnides med sort akrylmaling - et stykke 
køkkenrulle er fint til formålet.

Her har blomsterne fået lov at tørre, og er klar til at
blive formet - jeg har brugt skaftet af en pensel og en rundtang.

I midten af blomsterne har jeg brugt forskellige
 små sorte blomster og en enkelt bling..

De ser da meget metalagtige ud....

Denne er helt filigran-agtig . den er lavet med
  Crealies open flower fra Hobbyboden


Tak for besøg og kommentarer på bloggen, 
ha' en rigtig go' dag....

19 kommentarer:

  1. Hvor er de bare skønne!!
    Jeg har også haft lavet nogle ved at kører dies igennem bigshotten med øldåse... vidste ikke man
    kunne få sølvkarton :)

    Ønsker dig en dejlig weekend..

    SvarSlet
  2. Hold op hvor er de altså bare flotte!!!!!!!

    Nå nu sover Abby vist, så vil skynde mig hen til bordet og svine lidt med mit forsøg og se om det lykkes, ellers må jeg bare vente til jeg får fingrene i de rette materialer!
    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  3. Det ser bare flot ud. Det skal helt sikkert prøves her.
    God weekend.

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare flotte. Tak fordi du deler med os. Det skal prøves....

    SvarSlet
  5. Hammer flotte:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  6. Hold da op hvor er de flotte Vivi.
    Er det alm sølv karton eller er det karton med alu tape på , du har brugt ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er almindelig sølvkarton jeg har brugt....

      Slet
  7. WAUWWW... hvor er de flotte - du kan bare det der med blomster

    SvarSlet
  8. De er bare super flotte! - og 1000 tak fordi du deler med os andre. Det må absolut prøves :)

    SvarSlet
  9. Utrolig smukke blomster.
    Det er så fedt når man selv kan lave det man gerne vil eje !!!!!!
    Jeg er også gået i TUT/METAL hjørnet på min blog idag ;O)

    SvarSlet
  10. Blomstermesteren slår til igen :)
    God weekend.

    SvarSlet
  11. Jamen du er altså en knag til at hitte på. Fantastisk resultat du igen har opnået - med alternative "metal-materialer".
    Tak for tutten. Og god weekend.

    SvarSlet
  12. Hvor er de flotte!
    Rigtig god kreativ weekend.

    SvarSlet
  13. WAUW hvor er de bare gode. Du er da godt nok gør det selv dronningen, om nogen er. Smaddeflot Vivi. Há en rigtig god week-end.

    SvarSlet
  14. Det er da helt utroligt , hvad du kan udrette. Hvor er det nogle vild smukke blomster du har lavet, det er så godt gået, waw waw waw.

    Rigtig god weekend:)

    SvarSlet
  15. Super flotte blomster!
    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
  16. Hvor er det bare nogle lækre og smukke blomster. Tak for inspirationen.

    SvarSlet